• Incl.Excl.
    MOMS
  • 0
    Sluiten

    Kategorier

    FILTRE

      Almindelige vilkår

      Disse Almindelige Vilkår er blevet til i dialog med Forbrugerrådet i forbindelse med Koordinationsgruppen for Selvregulering (CZ) under Det Socioøkonomiske Råd og træder i kraft pr. 1. juni 2014.

      Indholdsfortegnelse:

      • Artikel 1 – Definitioner

      • Artikel 2 – Virksomhedens identitet

      • Artikel 3 – Anvendelsesområde

      • Artikel 4 – Tilbuddet

      • Artikel 5 – Aftalen

      • Artikel 6 – Fortrydelsesret

      • Artikel 7 – Forbrugerens pligter i fortrydelsesperioden

      • Artikel 8 – Udøvelse af fortrydelsesret og omkostninger heraf

      • Artikel 9 – Virksomhedens forpligtelser ved fortrydelse

      • Artikel 10 – Undtagelse fra fortrydelsesret

      • Artikel 11 – Prisen

      • Artikel 12 – Opfyldelse og ekstra garanti

      • Artikel 13 – Levering og udførelse

      • Artikel 14 – Løbende transaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

      • Artikel 15 – Betaling

      • Artikel 16 – Klageprocedure

      • Artikel 17 – Tvister

      • Artikel 18 – Branchegaranti

      • Artikel 19 – Supplerende eller fravigende bestemmelser

      • Artikel 20 – Ændring af de Almindelige Vilkår


      I disse vilkår forstås ved:

      • Supplerende aftale: en aftale, hvor forbrugeren erhverver produkter, digitalt indhold og/eller tjenester i forbindelse med en fjernsalgsaftale, som leveres af virksomheden eller af en tredjepart baseret på en aftale mellem tredjeparten og virksomheden;

      • Fortrydelsesperiode: perioden hvor inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;

      • Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i forbindelse med sin erhvervsmæssige aktivitet;

      • Dag: kalenderdag;

      • Digitalt indhold: data, der produceres og leveres digitalt;

      • Løbende aftale: en aftale om regelmæssig levering af fysiske varer, tjenester og/eller digitalt indhold i en bestemt periode;

      • Holdbar databærer: ethvert middel – herunder e‑mail – der gør det muligt for forbruger eller virksomhed at gemme personligt information på en måde, der tillader fremtidig adgang eller brug i et relevant tidsrum og muliggør uændret reproduktion;

      • Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at træde tilbage fra fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesperioden;

      • Virksomhed: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter, digitalt indhold og/eller tjenester på afstand til forbrugere;

      • Fjernsalgsaftale: en aftale mellem virksomhed og forbruger indgået som en del af et organiseret system for fjernsalg af produkter, digitalt indhold og/eller tjenester, hvor der indtil aftalens indgåelse anvendes en eller flere fjernkommunikationsteknologier;

      • Modelformular til tilbagekaldelse: det europæiske standardformular til tilbagekaldelse som vedlagt som Bilag I; Bilag I behøver ikke stilles til rådighed, hvis forbrugeren ikke har en fortrydelsesret i forbindelse med sin ordre;

      • Fjernkommunikationsteknologi: middel der kan bruges til at indgå en aftale uden at virksomhed og forbruger forefindes fysisk samme sted på samme tid.


      Artikel 2 – Virksomhedens identitet

      • Navn: Innovationline B.V.

      • Handelsnavn: BeautyKobe

      • Adresse: Voltastraat 30, 8013 PM Zwolle, Holland

      • Telefon: +3138‑4582584

      • E‑mail: [email protected]

      • Tilgængelig: mandag‑fredag kl. 09.00–17.00

      • CVR‑nr.: 91714907

      • Momsnr.: NL857284927B01


      Artikel 3 – Anvendelsesområde

      Disse almindelige vilkår gælder for ethvert tilbud fra virksomheden og for enhver fjernsalgsaftale, der indgås mellem virksomheden og forbrugeren.
      Før en fjernsalgsaftale indgås, stilles teksten til disse almindelige vilkår til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, vil virksomheden, før aftalen indgås, oplyse, hvordan vilkårene kan ses hos virksomheden, og at de på anmodning fra forbrugeren hurtigst muligt og gratis vil blive tilsendt.
      Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse almindelige vilkår – i afvigelse fra foregående afsnit – gøres elektronisk tilgængelig for forbrugeren, så denne nemt kan gemme dem på en holdbar databærer. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, skal det oplyses, hvor vilkårene kan ses elektronisk, og at de på anmodning gratis vil blive tilsendt elektronisk eller på anden vis.
      Hvis der ud over disse vilkår også gælder særlige produkt- eller tjenestevilkår, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan i tilfælde af modstridende vilkår altid påberåbe sig den bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham.

      Artikel 4 – Tilbuddet

      Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller sker under særlige betingelser, vil dette fremgå tydeligt af tilbuddet.
      Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af de tilbudte produkter, digitale indhold og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis virksomheden anvender billeder, vil disse være en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter, tjenester og/eller digitale indhold. Åbenlyse fejl eller trykfejl i tilbuddet er ikke bindende for virksomheden.
      Hvert tilbud indeholder de oplysninger, som gør det klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der følger med accept af tilbuddet.


      Artikel 5 – Aftalen

      Aftalen indgås – med forbehold for det, der er angivet i stk. 4 – på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de dertil knyttede betingelser.
      Hvis forbrugeren accepterer tilbuddet elektronisk, bekræfter virksomheden straks modtagelsen af accepten elektronisk. Så længe modtagelsen af accepten ikke er bekræftet, kan forbrugeren ophæve aftalen.
      Hvis aftalen indgås elektronisk, træffer virksomheden passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til beskyttelse af den elektroniske dataoverførsel og sikrer en sikker webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, skal virksomheden træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
      Virksomheden kan – inden for lovens rammer – undersøge, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle forhold, der er relevante for indgåelsen af en ansvarlig aftale på afstand. Hvis virksomheden på baggrund af denne undersøgelse har gyldig grund til ikke at indgå aftalen, har den ret til at afslå ordren eller stille særlige betingelser for udførelsen.
      Virksomheden vil senest ved levering af produktet, tjenesten eller det digitale indhold til forbrugeren vedlægge følgende oplysninger skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en holdbar databærer:

      a. adressen på virksomhedens fysiske forretningssted, hvor forbrugeren kan indgive klager;
      b. betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, eller en tydelig oplysning om udelukkelse af fortrydelsesret;
      c. oplysninger om garantier og eksisterende service efter køb;
      d. prisen inkl. alle afgifter for produktet, tjenesten eller digitalt indhold; hvor det er relevant, leveringsomkostningerne samt betalings- og leveringsmetoder;
      e. betingelserne for opsigelse af aftalen, hvis denne har en varighed på mere end ét år eller er af ubestemt varighed;
      f. hvis forbrugeren har fortrydelsesret, modelformularen for fortrydelse.

      Artikel 6 – Fortrydelsesret

      Ved produkter:

      Forbrugeren kan ophæve en aftale vedrørende køb af et produkt inden for en fortrydelsesperiode på 60 dage uden at angive nogen grund. Virksomheden må gerne spørge forbrugeren om årsagen til fortrydelsen, men må ikke gøre oplysning herom til en betingelse.
      Den i stk. 1 nævnte fortrydelsesperiode starter på den dag, hvor forbrugeren – eller en af forbrugeren udpeget tredjepart, som ikke er transportøren – har modtaget produktet, eller:

      a. hvis forbrugeren har bestilt flere produkter i én ordre: den dag, forbrugeren – eller den udpegede tredjepart – har modtaget det sidste produkt. Virksomheden kan – forudsat at dette er klart oplyst inden bestillingsprocessen – afvise ordrer bestående af produkter med forskellig leveringstid.
      b. hvis leveringen består af flere partier eller dele: den dag, hvor forbrugeren – eller den udpegede tredjepart – har modtaget det sidste parti eller den sidste del.
      c. ved aftaler om regelmæssig levering over en bestemt periode: den dag, hvor forbrugeren – eller den udpegede tredjepart – har modtaget det første produkt.

      Ved tjenester og digitalt indhold, der ikke leveres på fysisk medie:

      Forbrugeren kan ophæve en aftale om tjenesteydelser eller levering af digitalt indhold, som ikke leveres på fysisk medie, inden for 60 dage uden at angive nogen grund. Virksomheden må gerne spørge om årsagen, men forbrugeren er ikke forpligtet til at oplyse den.
      Den i stk. 3 nævnte fortrydelsesperiode starter dagen efter, at aftalen er indgået.

      Udvidet fortrydelsesperiode, hvis forbrugeren ikke er informeret om fortrydelsesretten:

      Hvis virksomheden ikke har givet forbrugeren den lovpligtige information om fortrydelsesret eller modelformularen, udløber fortrydelsesperioden 12 måneder efter udløbet af den oprindelige fortrydelsesperiode som nævnt i ovenstående stykker.
      Hvis virksomheden giver disse oplysninger inden for de 12 måneder, udløber fortrydelsesperioden 60 dage efter den dag, forbrugeren modtager oplysningerne.


      Artikel 7 – Forbrugerens forpligtelser i fortrydelsesperioden

      Under fortrydelsesperioden skal forbrugeren behandle produktet og emballagen med omhu. Han må kun pakke produktet ud eller anvende det i det omfang, der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion. Udgangspunktet er, at produktet må håndteres og inspiceres, som man ville gøre i en fysisk butik.
      Forbrugeren er kun ansvarlig for værdiforringelse af produktet, hvis det skyldes håndtering, der går videre end det tilladte i stk. 1.
      Forbrugeren hæfter ikke for nogen værdiforringelse, hvis virksomheden ikke har oplyst om fortrydelsesretten før eller ved indgåelsen af aftalen.

      Artikel 8 – Udøvelse af fortrydelsesret og omkostninger

      Hvis forbrugeren benytter sin fortrydelsesret, skal han meddele dette til virksomheden inden for fortrydelsesperioden via returportalen eller på anden entydig måde.
      Så hurtigt som muligt, og senest 60 dage efter den i stk. 1 nævnte meddelelse, returnerer forbrugeren produktet eller overdrager det til (en repræsentant for) virksomheden. Dette gælder ikke, hvis virksomheden har tilbudt selv at afhente produktet. Returfristen er overholdt, hvis forbrugeren returnerer produktet inden fortrydelsesperioden er udløbet.
      Forbrugeren returnerer produktet med alt tilbehør, i original stand og emballage, hvis det med rimelighed er muligt, og i overensstemmelse med virksomhedens klare og rimelige instruktioner.
      Forbrugeren bærer risikoen og bevisbyrden for korrekt og rettidig udøvelse af fortrydelsesretten.
      Forbrugeren betaler de direkte omkostninger ved returnering af produktet, medmindre virksomheden har oplyst, at den selv afholder disse, eller undladt at oplyse, at forbrugeren skal betale dem.
      Hvis forbrugeren fortryder efter udtrykkeligt at have anmodet om, at tjenesten eller levering af gas, vand eller elektricitet (som ikke er pakket til salg i bestemte mængder) påbegyndes under fortrydelsesperioden, skal forbrugeren betale et beløb, som står i forhold til det, der allerede er leveret.
      Forbrugeren skal ikke betale for tjenester eller levering af vand, gas, elektricitet eller fjernvarme, hvis:

      a. virksomheden ikke har oplyst de lovpligtige informationer om fortrydelsesret, omkostninger eller modelformularen; eller
      b. forbrugeren ikke udtrykkeligt har anmodet om opstart under fortrydelsesperioden.

      Forbrugeren skal heller ikke betale for hel eller delvis levering af digitalt indhold, der ikke leveres på fysisk medie, hvis:

      a. han ikke forudgående har givet samtykke til levering inden fortrydelsesperiodens udløb;
      b. han ikke har erkendt at give afkald på sin fortrydelsesret; eller
      c. virksomheden ikke har bekræftet dette skriftligt.

      Hvis forbrugeren benytter sin fortrydelsesret, bliver eventuelle supplerende aftaler automatisk ophævet.


      Artikel 9 – Virksomhedens forpligtelser ved fortrydelse

      Hvis forbrugeren meddeler sin fortrydelse elektronisk, bekræfter virksomheden straks modtagelsen af denne meddelelse.
      Virksomheden refunderer alle betalinger fra forbrugeren, herunder eventuelle leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at forbrugeren har meddelt sin fortrydelse. Medmindre virksomheden selv har tilbudt at afhente produktet, må tilbagebetalingen afvente, til virksomheden har modtaget produktet retur, eller forbrugeren har fremlagt dokumentation for returneringen – alt efter hvad der indtræffer først.
      Tilbagebetalingen sker med samme betalingsmiddel som brugt ved købet, medmindre forbrugeren accepterer en anden metode. Tilbagebetalingen må ikke medføre omkostninger for forbrugeren.
      Hvis forbrugeren har valgt en dyrere leveringsmetode end den billigste standardlevering, er virksomheden ikke forpligtet til at refundere de ekstra omkostninger.

      Artikel 10 – Undtagelser fra fortrydelsesret

      Virksomheden kan udelukke følgende produkter og tjenester fra fortrydelsesretten, men kun hvis dette klart er angivet i tilbuddet eller senest før aftalen indgås:

      • Produkter eller tjenester, hvis pris afhænger af udsving på det finansielle marked, som virksomheden ikke har indflydelse på, og som kan forekomme inden for fortrydelsesperioden.

      • Aftaler indgået under en offentlig auktion. Ved offentlig auktion forstås en salgsmetode, hvor produkter, digitalt indhold og/eller tjenester tilbydes af virksomheden til forbrugere, der er personligt til stede eller har mulighed for at være det, under ledelse af en auktionarius, og hvor den vindende budgiver er forpligtet til at købe.

      • Tjenesteydelser, når tjenesten er fuldt udført, men kun hvis:

        a. udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke, og
        b. forbrugeren har erklæret, at han mister sin fortrydelsesret, når virksomheden har fuldført tjenesten.

      • Fritidsaktiviteter, hvis aftalen indeholder en bestemt dato eller periode for udførelse.

      • Produkter fremstillet efter forbrugerens specifikationer, som ikke er præfabrikerede, og som er fremstillet på baggrund af individuelle valg eller ønsker, eller som tydeligt er beregnet til en bestemt person.

      • Produkter, som hurtigt forringes eller har begrænset holdbarhed.

      • Forseglede produkter, som af hensyn til sundhed eller hygiejne ikke er egnet til returnering, og hvis forsegling er blevet brudt efter levering.

      • Produkter, som efter levering er uadskilleligt blandet med andre varer på grund af deres natur.


      Artikel 11 – Priser

      I den gyldighedsperiode, der er nævnt i tilbuddet, ændres priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke, medmindre der sker ændringer i momssatser.
      I modsætning til foregående punkt kan virksomheden tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser afhænger af udsving på det finansielle marked, og som virksomheden ikke har indflydelse på, til variable priser. Denne afhængighed og det faktum, at priserne kan være vejledende, angives i tilbuddet.
      Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de skyldes lovgivning eller forskrifter.
      Prisforhøjelser efter 3 måneder er kun tilladt, hvis det er aftalt, og:

      a. de skyldes lovgivning eller forskrifter, eller
      b. forbrugeren har mulighed for at opsige aftalen fra den dag, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.

      De i tilbuddet nævnte priser på produkter eller tjenester er inkl. moms.


      Artikel 12 – Opfyldelse og ekstra garanti

      Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne er i overensstemmelse med aftalen, de specifikationer der er nævnt i tilbuddet, samt de rimelige krav til brugbarhed og/eller funktionalitet og de gældende lovgivningsmæssige bestemmelser og/eller offentlige forskrifter, der gælder på tidspunktet for aftalens indgåelse.
      Hvis aftalt, garanterer virksomheden også, at produktet er egnet til andet end almindeligt brug.

      En ekstra garanti fra virksomheden, leverandøren, producenten eller importøren begrænser aldrig de lovmæssige rettigheder, som forbrugeren kan påberåbe sig i henhold til aftalen, hvis virksomheden ikke opfylder sin del af aftalen.

      Ved "ekstra garanti" forstås enhver forpligtelse fra virksomheden, dens leverandør, importør eller producent, hvor der gives yderligere rettigheder eller krav til forbrugeren, som går ud over det, som loven foreskriver, i tilfælde af mangelfuld opfyldelse af aftalen.


      Artikel 13 – Levering og udførelse

      Virksomheden udviser størst mulig omhu ved modtagelse og behandling af produktordrer og ved vurdering af anmodninger om tjenesteydelser.
      Som leveringsadresse anvendes den adresse, som forbrugeren har oplyst.

      Med forbehold for det i artikel 4 nævnte vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigst muligt og senest inden for 30 dage, medmindre der er aftalt en anden leveringstermin. Hvis levering forsinkes, eller ordren ikke kan udføres (helt eller delvist), informeres forbrugeren herom senest 30 dage efter bestilling. Forbrugeren har i så fald ret til at ophæve aftalen uden omkostninger og kan kræve erstatning.

      Efter ophævelse i henhold til foregående afsnit, refunderer virksomheden straks det betalte beløb.

      Risikoen for beskadigelse og/eller bortkomst af produkter bæres af virksomheden, indtil levering til forbrugeren eller en på forhånd udpeget tredjepart, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt.

      Artikel 14 – Løbende aftaler: varighed, opsigelse og forlængelse

      Opsigelse:

      Forbrugeren kan til enhver tid opsige en aftale indgået på ubestemt tid, som omfatter regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenester, med overholdelse af de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én måned.
      Forbrugeren kan også opsige en aftale indgået for en bestemt periode og som omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenester, ved periodens udløb, med overholdelse af opsigelsesreglerne og en opsigelsesfrist på højst én måned.
      Forbrugeren kan:

      a. til enhver tid opsige og er ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode,
      b. opsige på samme måde som aftalen er indgået,
      c. altid opsige med samme opsigelsesfrist som den, virksomheden har forbeholdt sig.

      Forlængelse:

      En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af produkter eller tjenester må ikke forlænges stiltiende eller fornyes for en fast varighed.
      Uanset ovenstående kan en aftale om levering af dagblade, nyhedsaviser og magasiner stiltiende forlænges for højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige den forlængede aftale med en frist på højst én måned.
      En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af produkter eller tjenester må kun forlænges stiltiende for ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med en frist på højst én måned (eller højst tre måneder, hvis der leveres mindre end én gang om måneden).
      En prøve- eller introduktionsaftale om levering af dagblade, nyhedsaviser eller magasiner forlænges ikke stiltiende og ophører automatisk ved udløbet af prøveperioden.

      Varighed:

      Hvis en aftale har en varighed på over ét år, kan forbrugeren efter ét år til enhver tid opsige aftalen med en frist på højst én måned, medmindre rimelighed og god tro tilsiger andet.


      Artikel 15 – Betaling

      Medmindre andet er aftalt, skal forbrugeren betale det skyldige beløb inden 14 dage efter begyndelsen af fortrydelsesperioden, eller – hvis ingen fortrydelsesret gælder – inden 14 dage efter aftaleindgåelse.
      Ved køb af produkter kan forbrugeren aldrig forpligtes til at betale mere end 50 % forud. Hvis der er aftalt forudbetaling, kan aftalen ikke gøres gældende, før den aftalte forudbetaling er gennemført.
      Forbrugeren er forpligtet til straks at meddele eventuelle fejl i betalingsoplysninger til virksomheden.
      Hvis forbrugeren ikke betaler rettidigt, og efter at være rykket med en betalingsfrist på 14 dage stadig ikke betaler, har virksomheden ret til at opkræve lovbestemt rente samt rimelige inddrivelsesomkostninger. Disse udgør maksimalt:

      • 15 % af beløb op til € 2.500,

      • 10 % af de næste € 2.500,

      • 5 % af de næste € 5.000,

      • med et minimum på € 40.

      Virksomheden kan vælge at anvende lavere satser til fordel for forbrugeren.

      Artikel 16 – Klageprocedure

      Virksomheden har en tilstrækkeligt offentliggjort klageprocedure og behandler klager i overensstemmelse med denne procedure.
      Klager over aftalens opfyldelse skal indsendes fuldstændigt og klart beskrevet til virksomheden inden rimelig tid efter, at forbrugeren har opdaget manglen.
      Klager, som indgives til virksomheden, besvares inden for 2 arbejdsdage fra modtagelsen. Hvis en klage kræver en længere behandlingstid, sender virksomheden inden 2 dage en bekræftelse på modtagelsen med angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere fyldestgørende svar.
      Forbrugeren skal under alle omstændigheder give virksomheden mindst 1 uge til at forsøge at løse klagen i gensidig forståelse. Efter denne frist kan sagen anses som en tvist, som er omfattet af tvistbilæggelsesreglerne.


      Artikel 17 – Tvister

      På forholdet mellem virksomheden og forbrugeren gælder udelukkende dansk ret, hvis virksomheden primært retter sig mod det danske marked.
      Tvister mellem forbrugeren og virksomheden om fortolkning eller gennemførelse af en aftale, der er omfattet af disse almindelige vilkår, kan – hvis forbrugeren ønsker det – forelægges for en uafhængig tvistløsning eller klagenævn.
      Virksomheden er forpligtet til at deltage i denne tvistløsning.
      Hvis der ikke foreligger nogen aftalt tvistinstans, kan forbrugeren henvende sig til det relevante EU-klageorgan via https://ec.europa.eu/consumers/odr/.